Гуменецька сільська територіальна громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

Інформує Пенсійний фонд України

Дата: 24.07.2024 11:26
Кількість переглядів: 45

••• В Україні запрацював чатбот “Доступно!”
••• Житлова субсидія призначається на послуги, підтверджені надавачами
••• При зверненні за призначенням житлової субсидії людина подає заяву, де зазначає набір послуг, на які домогосподарство планує отримувати житлову субсидію.
••• Пенсійне посвідчення втрачено: алгоритм дій для відновлення
••• Пройшла ідентифікацію за допомогою відеоконференцзв’язку в січні 2024 року. Коли проходити її наступного разу?
••• У червні мені виповнилось 60 років, із 42 років страхового стажу – 35 працював лікарем. Останні два роки перебуваю у відпустці без збереження заробітної плати. Чи маю я право на отримання грошової допомоги в розмірі десяти пенсій?
••• Чи може дружина учасника бойових дій подати заяву на включення до Реєстру пільговиків та оформлення пільги?
••• Я всиновила дитину з інвалідністю, коли їй було 5 років. Чи маю я право на призначення пенсії в 50 років?
••• Як колишньому військовослужбовцю змінити банк для виплати пенсії онлайн?
••• Як подати онлайн-заяву про надання соціальної послуги натуральної допомоги


В Україні запрацював чатбот “Доступно!”

В Україні розробили цифровий сервіс – чатбот “Доступно!”, який допомагає маломобільним громадянам – людям з інвалідністю, пенсіонерам, батькам з дітьми – знаходити безбар’єрні локації.

Чатбот підказує розташування різних безбар’єрних об’єктів: закладів, де надають соціальні та адміністративні послуги, медичних та освітніх установ, зон відпочинку, укриттів тощо.

Якщо поділитися своєю геолокацією або ввести назву населеного пункту вручну – чатбот запропонує найближчі безбар‘єрні об‘єкти.

Отримати поради чатбота “Доступно!” можна:

у Viber — http://www.viber.com/uadostupnobot

у Telegram — https://t.me/uadostupnobot

Ті, хто готові додати до чатбота безбар‘єрну локацію у своєму населеному пункті, можуть скористатись формою “Зворотний зв’язок”.

Довідково:

Платформу розроблено за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, ГО “Український центр суспільних даних” та ГО “Доступно.ЮА” за участі ГО “ЛУН Місто” на основі відкритих даних місцевої влади і публічних даних громадського сектору за підтримки USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS”. Партнер проєкту — Фонд Східна Європа.


Житлова субсидія призначається на послуги, підтверджені надавачами

При зверненні за призначенням житлової субсидії людина подає заяву, де зазначає набір послуг, на які домогосподарство планує отримувати житлову субсидію.

На послуги, не зазначені в заяві, житлова субсидія не призначається.

У разі звернення за субсидією за експериментальним проєктом (з поданням спрощеної заяви “в один клік” згідно з положеннями постанови Уряду від 13.06.2023 № 601 “Про реалізацію експериментального проекту щодо удосконалення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”) органи Пенсійного фонду України самостійно аналізують перелік житлово-комунальних послуг на підставі інформації, отриманої при зверненні від надавачів.

В обох випадках – чи то за загальним правилом, чи в умовах експерименту – житлова субсидія призначається виключно на ті послуги, які підтверджено управителями та/або виконавцями комунальних послуг.

Довідково:

Житлова субсидія надається на оплату:

житлових послуг – послуг з управління багатоквартирним будинком;

комунальних послуг – послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами;

абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, зокрема за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком та витрат на комунальні послуги в такому будинку (абонентська плата з постачання теплової енергії, гарячого водопостачання, централізованого постачання холодної води);

на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.


Пенсійне посвідчення втрачено: алгоритм дій для відновлення

Якщо пенсійне посвідчення втрачено, пенсіонер може отримати новий документ, звернувшись до обраного сервісного центру територіального органу Пенсійного фонду України або онлайн – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) чи за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд”.

При зверненні до сервісного центру пенсіонеру потрібно пред’явити паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера та заповнити заяву на виготовлення пенсійного посвідчення,до якої додати кольорове фото розміром 3х2,5 см.

Щоб подати заяву на виготовлення пенсійного посвідчення через вебпортал електронних послуг Фонду, потрібно зайти в розділ “Щодо пенсійного забезпечення” та обрати опцію“Заява на виготовлення паперового пенсійного посвідчення”.

Якщо подавати заяву з мобільного застосунку “Пенсійний фонд”, потрібно обрати вкладку “До ПФУ”:розділ “Комунікації до ПФУ” – “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.

Для подання заяви на виготовлення посвідчення через електронні сервіси Фонду необхідно підготувати скановані копії паспорта, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, власного підпису (має бути виконаний чорнилами чорного кольору) та фотокартку. Сканкопії повинні бути кольоровими та чіткими; збереженими у форматах JPG або PDF. Розмір кожного файлу не має перевищувати 1 МБ, а назви мають відповідати виду відсканованого документа.

Пенсійне посвідчення (після виготовлення) буде видано людині в тому сервісному центрі Фонду, який зазначається в заяві.

Довідково:

Пенсійне посвідчення – документ, що підтверджує призначення особі пенсії.

Електронне відображення пенсійного посвідчення в мобільному застосунку “Дія”, що генерується після виготовлення пенсійного посвідчення, має таку саму юридичну силу, як і традиційне.


Пройшла ідентифікацію за допомогою відеоконференцзв’язку в січні 2024 року. Коли проходити її наступного разу?

Фізична ідентифікація внутрішньо переміщеної особи, яка одержує пенсію через поточний рахунок в установі акціонерного товариства “Державний ощадний банк України”, проводиться кожні шість місяців з дня проведення попередньої фізичної ідентифікації.

Підстава: постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 “Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам”.

Довідково:

Пройти ідентифікацію можна одним зі способів.

Особисто: звернутися до відділення АТ “Ощадбанк“ або до будь-якого зручного сервісного центру Пенсійного фонду України з документом, що посвідчує особу (паспорт громадянина України).

Через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

За допомогою відеоконференцзв’язку в територіальному органі Пенсійного фонду України.

У закордонній дипломатичній установі України отримати документ, який посвідчує, що фізична особа є живою, якщо пенсіонер з числа ВПО перебуває за кордоном. Видане в установленому порядку посвідчення разом із заявою про проходження ідентифікації (довільної форми) слід направити до територіального органу Пенсійного фонду України, де пенсіонер перебуває на обліку. Оригінал посвідчення разом із заявою можна надіслати засобами поштового зв’язку або в сканованому вигляді – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису.


У червні мені виповнилось 60 років, із 42 років страхового стажу – 35 працював лікарем.
Останні два роки перебуваю у відпустці без збереження заробітної плати. Чи маю я право на отримання грошової допомоги в розмірі десяти пенсій?

Право на виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій мають, зокрема, працівники закладів та установ охорони здоров’я, які:

• до виходу на пенсію за віком не отримували будь-яку іншу пенсію (наприклад, за вислугу років);

• на день досягнення пенсійного віку працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років;

• мають страховий стаж на таких посадах: чоловіки – 35 років, жінки – 30 років.

Якщо згідно з наявними у вас документами виконуються одночасно всі вищезазначені умови, то при призначенні пенсії за віком має бути виплачена така грошова допомога.

Довідково:

Право на виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій визначено пунктом 7.1 розділу XV “Прикінцеві положення“ Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

Умови обчислення страхового стажу, що дає право на призначення такої грошової допомоги, визначено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1191 “Про затвердження Порядку обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги, та її виплати”.

До страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються в календарному обчислені періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, що передбачені, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 № 909 “Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років”.


Чи може дружина учасника бойових дій подати заяву на включення до Реєстру пільговиків та оформлення пільги?

За потреби подати заяву на призначення пільг замість ветерана війни можуть члени його родини.

До них належать, зокрема, чоловік, дружина, непрацездатні батьки, неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства II групи, особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни I групи та доглядає за нею, за умови, що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі (постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1395 “Про реалізацію експериментального проекту з удосконалення порядку взяття на облік ветеранів війни і надання їм пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу”).

Замість двох окремих заяв, за експериментальним проєктом, можна подати одну спрощену – про взяття на облік та про надання пільг.

Подати заяву та необхідні документи можна в один зі способів:

особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;

поштою – на адресу органу Пенсійного фонду України;

онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок “Пенсійний фонд” або, за наявності технічної можливості, через портал “Дія”.


Я всиновила дитину з інвалідністю, коли їй було 5 років. Чи маю я право на призначення пенсії в 50 років?

Згідно з пунктом 3 статті 115 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” жінки, які народили п’ятьох або більше дітей та виховали їх до шестирічного віку, матері осіб з інвалідністю з дитинства, які виховали їх до зазначеного віку, мають право на дострокову пенсію за віком після досягнення 50 років та за наявності страхового стажу не менше як 15 років.

За наявності документів про народження дитини, де ви зазначені матір’ю, документів про визнання її дитиною з інвалідністю до досягнення 6-річного віку та за наявності необхідного страхового стажу, може бути призначена дострокова пенсія за віком.


Як колишньому військовослужбовцю змінити банк для виплати пенсії онлайн?

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України для пенсіонерів, яким пенсію призначено відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, реалізовано можливість зміни банку для виплати пенсії. Донедавна виплата пенсій таким пенсіонерам здійснювалась виключно через АТ “Ощадбанк”.

Подати відповідну заяву можна онлайн, виконавши кілька кроків.

Крок 1. На вебпорталі Фонду (https://portal.pfu.gov.ua) авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та натисніть кнопку “Увійти”.

Крок 2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” оберіть опцію “Внесення змін до пенсійної справи”.

 

Крок 3. У вікні, що відкриється, із переліку заяв оберіть опцію “Заява про зміну способу виплати пенсій осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”.

 

Крок 4. У заяві, що з’явилась на екрані, заповніть позначені зірочкою поля (“*”) та вкажіть виплатні реквізити нового банку.

Крок 5. За потреби завантажте скан-копії документів, що підтверджують відповідні зміни.

 

Крок 6. Надайте згоду на передачу та обробку персональних даних. Підтвердьте, що ви ознайомлені з необхідністю повідомляти органи Пенсійного фонду України про зміни, які можуть впливати на пенсійне забезпечення. Сформуйте заяву, підпишіть її КЕП та надішліть до Фонду.

 

Крок 7. З результатами опрацювання заяви можна ознайомитися в розділі “Мої звернення” (на панелі ліворуч).


Як подати онлайн-заяву про надання соціальної послуги натуральної допомоги

Соціальна послуга натуральної допомоги надається людині, потерпілій внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, шляхом виплати щомісячної грошової компенсації вартості заходів, необхідних для надання соціальної послуги натуральної допомоги (Порядок організації надання деяких соціальних та медичних послуг потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2023 № 438).

Потреба в послугах натуральної допомоги визначається у висновку медичного закладу (медико-соціальною експертною комісією (МСЕК), лікарсько-консультативною комісією (ЛКК)) або в індивідуальній програмі реабілітації (ІПР) та Потребами згідно з переліком заходів щодо розрахунку розміру щомісячної грошової компенсації вартості соціальної послуги натуральної допомоги потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання (додаток 6 до Порядку організації надання деяких соціальних та медичних послуг потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2023 № 438 (далі – додаток 6 до Порядку)). Оцінює таку потребу соціальний працівник / соціальний менеджер / фахівець із соціальної роботи.

У разі виникнення потреби для призначення соціальної послуги натуральної допомоги потерпілий внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання може звернутися із заявою до органу Пенсійного фонду України.

Для цього не обов’язково відвідувати сервісний центр Фонду, заяву про надання соціальної послуги натуральної допомоги можна подати онлайн – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Як це зробити?

1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) та авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

 

2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Комунікації з ПФУ“ оберіть опцію “Заява про надання соціальної послуги“.

3. Ознайомтесь з інформацією у спливаючому вікні та натисніть кнопку “Продовжити”.

 

4. З переліку заяв, що з’являться на екрані, оберіть опцію “Заява про надання соціальної послуги натуральної допомоги”.

 

5. Заповніть усі обов’язкові поля онлайн-форми заяви, позначені зірочкою (“*”): вкажіть тип послуги та документ, що підтверджує право на її отримання, особисті дані потерпілого, оберіть спосіб виплати натуральної допомоги.

 

6. За потреби, якщо потрібно зазначити інформацію про члена сім’ї або іншу особу, яка є учасником звернення, натисніть кнопку “Додати“.

 

7. У полі, що відкриється, введіть дані про особу, яка є учасником звернення. Натисніть “Зберегти”.

 

8. За допомогою опції “Додати файл“ додайте скановані копії документів, що підтверджують право на отримання натуральної допомоги (висновок закладу охорони здоров’я (МСЕК, ЛКК) або ІПР та додаток 6 до Порядку).

 

9. Поставте позначки, що ознайомлені з умовами надання послуги, надайте згоду на обробку даних і натисніть кнопку “Сформувати заяву”.

 

10. Перевірте дані сформованої заяви і натисніть кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.

 

Важливо!

 

Результат обробки поданої заяви можна переглянути в особистому кабінеті в розділі “Мої звернення”.


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано