Гуменецька сільська територіальна громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

Інформує Пенсійний фонд України

Дата: 30.01.2025 10:57
Кількість переглядів: 34

••• Актуальні питання про е-пенсійне посвідчення
••• Стартував експериментальний проєкт щодо надання субсидії на оренду житла для ВПО 


Актуальні питання про е-пенсійне посвідчення

Нещодавно Пенсійний фонд України запустив новий сервіс для пенсіонерів, за допомогою якого можна сформувати е-пенсійне посвідчення (без паперового аналогу), для його відображення в мобільному застосунку “Дія”.

Пропонуємо добірку найбільш актуальних питань, які виникають у пенсіонерів зв’язку з запровадженням цього сервісу.

  1. Як можна замовити е-пенсійне посвідчення?

Пенсійні посвідчення виготовляються на підставі заяви особи, якій призначено пенсію. Це потрібно для отримання як паперового, так і е-пенсійного посвідчення.

Заяву можна подати до будь-якого сервісного центру територіального управління Пенсійного фонду України або дистанційно – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України чи за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд”.

Інформацію про те, як подати заяву на виготовлення електронного пенсійного через вебпортал Фонду, ви можете знайти за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2169396-yak-sformuvaty-e-pensijne-posvidchennya-cherez-vebportal/

  1. Які документи потрібні для формування е-пенсійного посвідчення?

Для формування е-пенсійного посвідчення потрібно надати такі документи:

  • довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
  • паспорт громадянина України;
  • кольорову фотографію, зроблену впродовж останніх 6 місяців, розміром 3*2,5 см (розмір обличчя має складати не менше 70-80% фотографії).

Для формування е-пенсійного посвідчення за зверненням через вебпортал Пенсійного фонду України чи за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд” до сканованих копій зазначених документів потрібно додати зразок підпису (чорним кольором у форматі jpg).

  1. Сформував е-пенсійне посвідчення на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Чи буде діяти моє старе паперове посвідчення при пред’явленні в компетентних органах?

Пенсійне посвідчення – це документ, який підтверджує факт призначення пенсії.

За потреби надається останній документ, який є діючим – е-пенсійне посвідчення. При перевірці через сервіс на вебпорталі Пенсійного фонду України «Пошук пенсійного посвідчення» попереднє (паперове) пенсійне посвідчення матиме статус «замінено».

  1. Скільки часу триває формування е-пенсійного посвідчення від моменту подання заяви?

Е-пенсійне посвідчення можна отримати за кілька днів з моменту звернення людини, але не пізніше 10 днів з моменту надходження заяви.

  1. Чи можна сформувати е-пенсійне посвідчення, перебуваючи за кордоном?

Одні з ключових переваг нового сервісу – це можливість для пенсіонерів, які перебувають за кордоном, оформити е-пенсійне посвідчення без необхідності повертатися до України для отримання паперового документа.

Такий підхід є сучасним рішенням, яке сприяє інтеграції цифрових технологій у повсякденне життя громадян, забезпечуючи їхню зручність і мобільність.

Єдина умова: особі, яка звертається за формуванням е-пенсійного посвідчення, має бути призначено пенсію.

  1. Чи можна замінити пенсійне посвідчення, яке є платіжною карткою, на е-пенсійне посвідчення?

Так, пенсійне посвідчення, яке є платіжною карткою та видавалось АТ «Ощадбанк», можна замінити на е-пенсійне посвідчення.

Для цього електронне пенсійне посвідчення у вигляді платіжної картки потрібно повернути в найближче відділення АТ «Ощадбанк» для знищення та подати до органів Пенсійного фонду України заяву на виготовлення е-пенсійного посвідчення.

Після того, як банк у межах інформаційного обміну поінформує Пенсійний фонд України про знищення попередньо виданого електронного пенсійного посвідчення, Фонд сформує е-пенсійне посвідчення.

  1. Як зробити копію з е-пенсійного посвідчення?

Електронні копії е-пенсійного посвідчення формуються засобами Порталу «Дія» із накладенням віддаленого кваліфікованого електронного підпису «Дія.Підпис» («Дія ID») особи та кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора Порталу «Дія» з відповідною кваліфікованою електронною позначкою часу.

Довідково

Порядок оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії, затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 03.11.2017 № 26-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 04.12.2017 за № 1464/31332.


Стартував експериментальний проєкт щодо надання субсидії на оренду житла для ВПО

29 січня 2025 року набуває чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225 “Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору”, якою запроваджується:

  • для ВПО – субсидія на оплату вартості або частину вартості найму (оренди) житла;
  • для наймодавця житла – компенсація податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору.

Хто з ВПО може отримати субсидію?

Учасниками цього проєкту є внутрішньо переміщені особи, які наймають житло і витрачають на оренду понад 20% своїх сукупних доходів та які:

  • перемістилися (повторно перемістилися) з територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, для яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації (перелік територій), і не мають власного житлового приміщення загальною площею понад 13,65 кв. метра на кожну особу зі складу домогосподарства, розташованого на території, не включеній до переліку територій;
  • втратили житло (його знищено або пошкоджено до ступеня, непридатного для проживання).

Субсидія на найм житла призначається ВПО, які не отримують допомогу на проживання.

Хто із власників житла може отримати компенсацію?

Орендодавці, які надають житло в оренду ВПО, можуть отримати компенсацію податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору, якщо вони не одержують компенсацію за програмою “Прихисток”.

Що зробити, щоб отримати субсидію на найм житла?

Для призначення субсидії наймач разом із власником житла мають подати до Пенсійного фонду України заяву та підписаний договір найму.

Під час визначення права наймача на призначення субсидії на оренду житла враховуються:

  • наявність протягом трьох місяців перед зверненням транспортних засобів (з року випуску якого минуло менше ніж п’ять років (крім мопеда та причепа);
  • придбання протягом трьох місяців перед зверненням майна, товарів або оплата послуг на суму, що перевищує 100 тис. грн;
  • купівля протягом трьох місяців перед зверненням безготівкової та/або готівкової іноземної валюти, а також банківських металів на загальну суму, що перевищує 100 тис. грн;
  • наявність (на 1 число місяця, з якого призначається субсидія, або на 1 число кожного місяця, в якому така субсидія отримується) коштів на депозитних рахунках у загальній сумі, що перевищує 100 тис. грн, заборгованість з аліментів тощо.

Важливо!

Між наймачем та наймодавцем не повинно бути родинних зав’язків.

Адреса місця проживання / перебування ВПО (наймача) після укладання договору найму має відповідати адресі найманого житла.

Як розраховується розмір субсидії?

Розмір субсидії на оренду житла розраховується індивідуально для кожного домогосподарства та залежить від рівня доходів, кількості членів сімʼї, вартості оренди житла з урахуванням коригувального коефіцієнта для регіону, де розташоване орендоване житло.

Важливо!

Домогосподарство може одночасно отримувати і субсидію на оренду, і субсидію на житлово-комунальні послуги.

Як подати заяву на субсидію на найм житла?

Особисто – у будь-якому сервісному центрі Пенсійного фонду України або в центрі надання адміністративних послуг.

Онлайн – через портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) з використанням електронного підпису, який має бути і в наймача, і в наймодавця.

Необхідні документи:

  • договір найму (Додаток 1 до зазначеного Порядку);
  • заява (Додаток 2 до зазначеного Порядку);
  • копії документів, що підтверджують повноваження законного представника (представника за довіреністю) (у разі потреби);
  • копії інших документів: рішення суду, відомості про розірвання шлюбу, встановлення для подружжя режиму окремого проживання, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків тощо (у разі потреби).

На який період призначається субсидія?

Субсидія на найм житла призначається на шість місяців, з подальшим автоматичним продовженням.

Строк дії експерименту – 2 роки (з 29.01.2025).

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано