A A A K K K
для людей із порушенням зору
Гуменецька сільська територіальна громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

НОВИНИ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА

Дата: 30.08.2022 08:14
Кількість переглядів: 437

♦ Який алгоритм дій подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації через вебпортал ДПС? ♦
♦ Про підтвердження прийняття звітності поданої через Е-кабінет ♦
♦ Про зобов’язання «єдинника», який припиняє підприємницьку діяльність ♦
♦ Відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» ♦


Який алгоритм дій подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації через вебпортал ДПС?

Відповідно до абзацу першого п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування (з 01.09.2021 до 01.09.2022) має право добровільно подати до контролюючого органу одноразову (спеціальну) добровільну декларацію (далі – Декларація) в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Форма Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439.
Відповідно до п.п. 6.2 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ Декларація подається безпосередньо декларантом до контролюючого органу, в електронній формі з урахуванням вимог, встановлених розд. II ПКУ, та особливостей, встановлених підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Так, згідно із ст. 42 прим. 1 розд. II ПКУ платник податків стає користувачем Електронного кабінету та набуває право, зокрема, подавати звітність в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом Електронного кабінету.
Для подання Декларації через вебпортал ДПС фізичній особі необхідно:

1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Вхід до приватної частини Електронного кабiнету через офіційний вебпортал ДПС ініціюється користувачем кнопкою «Вхід» у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі.
При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Інформація щодо порядку отримання КЕП у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) розміщена на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО».

Для входу до приватної частини Електронного кабiнету користувачу необхідно в полі «Оберіть АЦСК» обрати АЦСК, що сертифікував цей ключ, відкрити файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа», та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування даних сертифікату ключа;

2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити»;

3. У запропонованій формі Декларації персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх;

4. Заповнити необхідні розділи та поля Декларації. При цьому для заповнення інформації щодо вартості активів у розд. III – IX Декларації необхідно скористатися кнопкою « »;

5. Після того, як всі дані внесені, зберегти Декларацію шляхом натискання кнопок «Зберегти» та «Закрити»;

6. Виділити рядок із створеною Декларацією, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП (у спливаючому вікні здійснити дії аналогічно для входу до приватної частини Електронного кабінету) натиснути «Підписати»;

7. Виділити рядок із підписаною Декларацією та натиснути кнопку «Відправити».

Слід зазначити, що переглянути відправлену Декларацію можливо в меню «Перегляд звітності» розд. «Додатково» Електронного кабінету.

Для приєднання до Декларації сканованих копій документів, що підтверджують витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку «відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо основних реквізитів документів, що додаються. При цьому кожен документ має бути збережений в окремому додатку. Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти».

Більше інформації у «Базі знань» загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.

Про підтвердження прийняття звітності поданої через Е-кабінет

Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС У Хмельницькій області нагадує, що платники мають право обирати один із трьох способів подання звітності до контролюючого органу. Як свідчить статистика, більшість платників користуються сервісом «Електронний кабінет». Звертаємо увагу, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги». Крім цього, наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами. Даним документом встановлено, що створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності). Після цього здійснюється  шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень та його надсилання  у форматі (стандарті) з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня. Контролюючий орган,  після отримання електронного документа, забезпечує його  перевірку.

При цьому, така автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня. Автору електронного документа, протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня, надсилається перша квитанція. У першій квитанції повідомляється про результати автоматизованої. У разі її негативних результатів у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. Електронний документ вважається не одержаним адресатом, якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція.

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком №557, формується друга квитанція. Саме друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

Проте  датою та часом прийняття звітності контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.


Про зобов’язання «єдинника», який припиняє підприємницьку діяльність

Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС У Хмельницькій області нагадує платникам, які прийняли рішення про припинення своєї підприємницької діяльності, що  державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування штрафних санкцій і нарахування пені за їх невиконання.

Відповідно до норм Податкового кодексу України, анулювання реєстрації платника єдиного податку відбувається шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем відповідно до закону – в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

До останнього дня (включно) календарного місяця, в якому анульовано реєстрацію платнику нараховуються податкові зобов’язання, в тому числі із сплати єдиного податку. Крім того, платник має обов’язок прозвітувати шляхом подання декларації за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення.

Звертаємо увагу, що ФОПи, разом з останньою декларацією подають додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (крім фізичних осіб, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та за умови невикористання найманої праці).


ОГОЛОШЕННЯ
Відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Шановні платники податків!

У Кам'янець-Подільській ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області 30 серпня 2022 року з 10-00 до 12-00 відбудеться сеанс телефонного  зв’язку «гаряча лінія».

Телефон: 5-07-18

Тема: «Сплата податкових зобов’язань по податках та зборах; Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - база для нарахування збору; Реєстрація та застосування РРО/ПРРО; Необхідність погашення податкового боргу; Офіційне оформлення найманих працівників»

Спікер: начальник Кам’янець-Подільської ДПІ Ольга ДВОРСЬКА


Кам’янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано